Firmy od lat mają zwyczaj wręczania pracowników paczek świątecznych na Boże Narodzenie oraz Wielkanoc. Ich rolą jest podziękowanie za włożony trud w rozwój firmy oraz zachęcenie pracowników do dalszej, efektywnej pracy. Zdawać by się mogło, że wraz z upływem lat, paczki świąteczne powoli odejdą do lamusa – współczesna rzeczywistość pozwala bowiem znacznie lepiej uhonorować pracowników. Wiele firm świadomie nie chce jednak rezygnować z tej formy świętowania. Jak pogodzić nieco staromodny charakter paczek świątecznych z nowoczesnymi trendami?
Firmy od lat mają zwyczaj wręczania pracowników paczek świątecznych na Boże Narodzenie oraz Wielkanoc. Ich rolą jest podziękowanie za włożony trud w rozwój firmy oraz zachęcenie pracowników do dalszej, efektywnej pracy. Zdawać by się mogło, że wraz z upływem lat, paczki świąteczne powoli odejdą do lamusa – współczesna rzeczywistość pozwala bowiem znacznie lepiej uhonorować pracowników. Wiele firm świadomie nie chce jednak rezygnować z tej formy świętowania. Jak pogodzić nieco staromodny charakter paczek świątecznych z nowoczesnymi trendami?
Paczki świąteczne dla pracowników wczoraj i dziś
Paczki świąteczne przedsiębiorstwa wręczają swoim pracownikom od dawien dawna. Otrzymywali je nasi dziadkowe i rodzice, a wielu z nas dostaje je także w dzisiejszych czasach. Jeszcze kilkanaście lat temu tym, co najbardziej liczyło się w tego typu podarunkach, była ich zawartość. Składały się na nią różnego rodzaju produkty spożywcze aktualnie dostępne w sprzedaży. Do najpopularniejszych należały słodycze, kawy i herbaty, produkty przydatne w codziennym życiu oraz popularne alkohole. Zawartość paczki zależała od budżetu firmy, a wśród nich były zarówno skromne upominki, jak i bardziej wyszukane, unikalne podarunki, których próżno było szukać na sklepowych półkach.
Paczki świąteczne były zazwyczaj pakowane w reklamówki okolicznościowe i stosunkowo niewielką wagę przywiązywano do opakowania – najważniejsze kryło się bowiem w środku. Obecnie sytuacja uległa diametralnej zmianie, a współczesne paczki świąteczne wyglądem niewiele przypominają już swoich odpowiedników sprzed lat. Największą popularnością obecnie cieszą się bowiem paczki w formie koszy prezentowych, po które chętnie sięgają zarówno firmy, jak i osoby prywatne. Kosze upominkowe można kupić w sklepach stacjonarnych lub wygodnie zamówić je przez internet, co dodatkowo ułatwia oraz rozszerza do nich dostęp.
Dlaczego warto wręczać pracownikom paczki świąteczne?
Firmy, które są przywiązane do tradycji i nie wyobrażają sobie świąt Bożego Narodzenia i Wielkanocy bez podarowania swoim pracownikom paczek świątecznych, mogą z powodzeniem zastąpić je koszami upominkowymi, które doskonale wywiążą się z tego zadania. Ich bardziej nowoczesny i ozdobny charakter z pewnością trafi w gusta pracowników, a przemyślana i starannie skomponowana zawartość pozwoli lepiej wczuć się w klimat nadchodzących świąt, a w trakcie wypoczynku w rodzinnym gronie ciepło myśleć o pracodawcy.
Ze względu na swój ozdobny charakter, paczki świąteczne w postaci koszy doskonale nadają się do ustawienia w widocznym miejscu w domu lub biurze oraz pochwalenia się upominkiem przed klientami i rodziną, co dodatkowo pozytywnie wpłynie na wizerunek pracodawcy. Zawartość kosza może być ponadto dowolnie personalizowana oraz dostosowana do firmowego budżetu, co oznacza sporą dowolność w komponowaniu upominku. Współczesne firmy najczęściej umieszczają w swoich koszach świątecznych różnego rodzaju słodkości, oryginalne produkty spożywcze, wina i inne alkohole oraz ciekawe gatunki kaw i herbat, które przydadzą się w każdym domu na co dzień i od święta.