Strona główna
Biznes
Tutaj jesteś

Strategia sprzedaży

Biznes Data publikacji - 5 września 2019 Autor - Redakcja firma-wnecie.pl

Z pewnością niemalże każdy z nas wie, co to jest praca w sprzedaży i z czym to ”się je”. Przed przystąpieniem do tej pracy należy przejść specjalne szkolenie, na którym poznajemy co to jest strategia sprzedaży.

Czym właściwie jest taka strategia sprzedaży?

Strategią sprzedaży jest całościowy plan działań, jakie powinny być wykonywane przez nas, jeżeli chcemy sprzedać dany produkt. Jest to ściśle określone przez plan, jaki sobie obierzemy. Przed podejściem do sprzedaży powinniśmy zaplanować, w jaki sposób tego dokonamy. Tym właśnie jest strategia sprzedaży. Zazwyczaj składa się z kilku różnych punktów. Zadaniami takiej strategii sprzedaży jest prognozowanie, planowanie, komunikacja, obsługa, gromadzenie informacji, jak i alokacja. W idealnej strategii sprzedaży znajdują się wszystkie te powyższe punkty. Wiadomo – każdy sprzedawca ma swoje ”triki” sprzedażowe, ale zaczynamy właśnie od takiej typowej strategii sprzedaży.

Strategia sprzedaży – najważniejsze informacje

Tak naprawdę wielu przedsiębiorców uważa, iż odniosło sukces dzięki stosowaniu się do zasad stworzonej przez nich strategii sprzedaży. Jeżeli ktoś nie posiada żadnej strategii sprzedaży, jego sprzedaż stoi w miejscu, a nowych klientów w naszym przedsiębiorstwie niestety nie przybywa. Strategia sprzedaży nie jest tak naprawdę niczym innym, jak plan sprzedaży. Bardzo często różni sprzedawcy planując sprzedaż badają rynek, oceniają swoją konkurencję, jak i myślą nad promowaniem swojego przedsiębiorstwa.

Jak buduje się bardzo dobrą strategię sprzedaży?

Aby zbudować bardzo dobrą strategię sprzedaży, należy w pierwszej kolejności ocenić sytuację naszej firmy na rynku polskim, jak i zagranicznym. Musimy wiedzieć takie podstawowe rzeczy jak na przykład to, do jakich klientów trafia nasz produkt albo czy jesteśmy bardzo dobrze przygotowani do tego, żeby wejść na rynek sprzedażowy. Niektórzy uważają, że dadzą sobie radę bez takiego planu, ale rzeczywistość i rynek sprzedażowy są bezwzględne. Jedne z lepszych strategii muszą się odnosić do 1-2 miesięcznych okresów, jak i do danego miasta oddzielnie. Plan powinien być bardzo dobrze dostosowany do kanałów dystrybucji, jak i do poszczególnych działów sprzedaży.

Co jeszcze powinniśmy wiedzieć na temat strategii sprzedaży?

Z pewnością powinniśmy wiedzieć o tym, że strategia sprzedaży nie jest to tylko i wyłącznie jakiś wymysł ”sprzedażowców”. On się naprawdę sprawdza! Jeżeli prowadzimy firmę, powinniśmy z tego właśnie korzystać. Jeżeli okaże się, że nasze plany sprzedażowe nie są najlepsze i nie dają nam oczekiwanych rezultatów – powinniśmy je zmienić. Na bieżąco również można modyfikować strategię sprzedaży tak, aby była dla nas wręcz idealna. Jest wiele rodzajów strategii sprzedażowych. Ta najpopularniejsza jest skierowana do tych obecnych klientów. Oczywistym jest, że daje ona najlepsze rezultaty. Taki plan może być też skierowany do klientów, którzy zaprzestali kupowania naszych produktów, może się także skupiać na klientach, których chcielibyśmy mieć.

Redakcja firma-wnecie.pl

Grupa osób dzieląca się wiedzą i doświadczeniem związanymi z biznesem, pracą i finansami. Bardzo bliskim nam tematem jest też rozwój osobisty, dlatego o nim również piszemy wiele artykułów. Do lektury naszego bloga zachęcamy szczególnie osoby, które prowadzą własną firmę.

MOŻE CIĘ RÓWNIEŻ ZAINTERESOWAĆ

Jesteś zainteresowany reklamą?