POS (Point Of Sales) to nowoczesne programy przeznaczone do zarządzania sprzedażą w sklepach, punktach usługowych czy gastronomicznych. Właściwie trudno sobie dzisiaj wyobrazić zarówno efektywną sprzedaż, jak i profesjonalną obsługę Klienta bez tego rodzaju oprogramowania. Zobacz, co wyjątkowego w tym zakresie oferuje Comarch POS.
System POS – co to jest?
System POS to nowoczesne oprogramowanie stanowisk kasowych i terminali płatniczych. Comarch POS składa się z trzech elementów. POS przeznaczony jest zarówno dla mikroprzedsiębiorstw, małych sklepów, niewielkich, kilkuoddziałowych, jak i dużych sieci handlowych, sklepów wielkopowierzchniowych wyposażonych w wiele stanowisk kasowych. System umożliwia obsługę sprzedaży praktycznie w każdej lokalizacji. Ponadto sprzedawcy, dzięki dostępowi do wszystkich danych, mogą obsługiwać transakcje z wielu kanałów z jednego miejsca. Dzisiaj większość firm prowadzi sprzedaż wielokanałową, chcąc utrzymać lub nawet zwiększyć poziom sprzedaży, nie mogą ograniczać się tylko do handlu offline.
Comarch webPOS to narzędzie przeznaczone do obsługi Klienta online. Działa w modelu samoobsługi, co pozwala Klientom dokonywać zakupów każdego dnia i o każdej porze.
Comarch POS Backoffice umożliwia mobilną obsługę procesów BackOffice. Zapewnia pomoc w procesach efektywnego zarządzania magazynem, takich jak przyjęcia, wydania, inwentaryzacja, zbieranie towarów pod zamówienia Klientów czy wydruk etykiet.
Comarch POS współpracuje z systemami Comarch ERP, dzięki temu możliwa jest synchronizacja danych pomiędzy tymi systemami. Dane modyfikowane na stanowisku POS są automatycznie przesyłane do systemu ERP bez dodatkowej ingerencji użytkownika, co znacznie ułatwia zarządzanie procesem sprzedaży.
Customer Experience
Sprawna i dostosowana do specyfiki prowadzonej działalności obsługa sprzedaży to dzisiaj konieczność. Klienci chcą być szybko i sprawnie obsłużeni, nawet wtedy, kiedy strumień Klientów jest największy. Nie sztuką jest szybko obsłużyć jednego Klienta, kiedy natężenie ruchu w sklepie jest niewysokie, sztuką jest obsłużyć cały strumień Klientów w najbardziej newralgicznym momencie dnia. Wtedy dopiero można docenić możliwości systemu POS w zakresie szybkiej i sprawnej obsługi. Warto pamiętać, że poziom obsługi będzie decydował o wrażeniach Klienta i jego ocenie naszej firmy. Powszechnie wskazuje się, że w dobie porównywalnych cen i podobnej jakości oferowanych towarów, elementem decydującym o przewadze konkurencyjnej na rynku są doświadczenia Klienta (customer experience).
Sprzedawaj sprawnie i wygodnie
-
Intuicyjna obsługa – obsługa nie wymaga żadnego doświadczenia, wystarczy kilka chwil, aby nowy pracownik zrozumiał istotę działania systemu i poznał najważniejsze funkcje. To ogromna zaleta w dobie dużej rotacji pracowników w handlu czy gastronomii.
-
Dopasowanie ekranu do potrzeb pracowników – możliwość stworzenia indywidualnych profili kasjerów sprawia, że każdy z pracowników może dostosować system do własnych preferencji.
-
Możliwość pracy z wieloma dokumentami – możliwość obsługi kilku Klientów na jednym stanowisku.
-
Obsługa dowolnych form płatności (BLIK, karta, bon lub płatności mieszane itp.) – decydując się na jeden sposób płatności, możemy stracić wielu cennych Klientów, a na to nie może sobie dzisiaj pozwolić żadna firma, nawet najbogatsza.
-
Wyświetlanie zdjęć towarów – możliwość podejrzenia opisów i zdjęć sprzedawanych towarów przez kasjera.
-
Wielojęzyczny interfejs – możliwość rozliczania transakcji międzynarodowych. Interfejs działa w języku polskim, angielskim, niemieckim, francuskim, hiszpańskim i włoskim.
-
Uniezależnienie od połączenia z Internetem – system sam przechodzi z trybu online na offline.
-
Artykuły powiązane – wyświetlanie podczas sprzedaży artykułów powiązanych z kupowanym akurat produktem. Sprzedaż komplementarna to dzisiaj obowiązujący trend, zapewnia firmom dość duży procent zysków, dlatego zrezygnowanie z tej możliwości byłoby dużym błędem.
-
Promocje pakietowe – automatyczne naliczanie aktualnych rabatów i promocji. Sprzedawca nie musi znać wszystkich akcji promocyjnych, wszystkie są wpisane w system.
-
Wielowalutowość – możliwość prowadzenia sprzedaży z wykorzystaniem różnych walut. Kursy są aktualizowane na bieżąco.
-
Wystawianie oraz realizacja zamówień w POSie – możliwość wydania towarów zamówionych w sklepie internetowym lub innym kanale sprzedaży. Od sprzedaży wielokanałowej nie ma odwrotu, nawet małe sklepy chcąc utrzymać się na rynku, muszą sprzedawać online. Dzisiaj, co kiedyś było nie do pomyślenia, nawet osiedlowe zieleniaki oferują taką możliwość.
-
Szybkie zwroty – większość operacji w tym zakresie jest zautomatyzowana, dzięki temu sprzedawcy mogą się skupić na clou swojej profesji, czyli sprzedaży.
Podsumowanie
Tadeusz Kotarbiński w „Traktacie o dobrej robocie” wskazuje, że pracownicy, aby sprawnie wykonywali swoje codzienne obowiązki zawodowe, poza umiejętnościami, doświadczeniem i kilkoma cechami charakteru, muszą być wyposażeni w odpowiednie narzędzia. W przypadku sprzedawców, są to właśnie systemy POS. Bez nich obecnie nie ma co mówić o efektywnej sprzedaży i sprawnej obsłudze Klienta.
Artykuł sponsorowany