Jedną z najważniejszych funkcji gadżetów reklamowych jest budowanie i utrzymywanie świadomości marki. Dlatego nie jest do końca ważne, czy klient korzysta z upominku prywatnie czy publicznie. Ważne jest, aby korzystał z niego często i żeby był z niego zadowolony. W przypadku gadżetów reklamowych wręczanych pracownikom ta zasada nie obowiązuje. W przypadku takich upominków niezwykle ważne aby budowały świadomość marki także wśród osób najbliższych, znajomych lub osób mijanych na ulicy.
Jakie gadżety reklamowe najlepiej spełniają taką rolę? Oczywiście parasole. Od lat najpopularniejszy upominek dla pracowników. Ale są też inne możliwości. Oto krótki przewodnik.
Gadżet reklamowy nr 1: torba na laptopa
Torba na laptopa to absolutny nr 1 w naszym zestawieniu. Po pierwsze jest przydatna. Po drugie stanowi ogromną powierzchnię reklamową. Po trzecie jest używana w miejscach publicznych. Atrakcyjna torba na laptopa na pewno przyciągnie wzrok i zainteresowanie wielu osób. I dzięki temu trafi do nich komunikat reklamowy.
O czym warto pamiętać? Torby na laptopa stosunkowo szybko się zużywają. Nieestetyczna i zniszczona torba może stać się antyreklama firmy.
Gadżet reklamowy nr 2: torba płócienna na zakupy
To przykład stosunkowo nowego gadżetu reklamowego dla pracowników. Jeszcze kilka lat temu Polacy niezwykle rzadko korzystali z płóciennych toreb na zakupy. Teraz jest inaczej. Rosnąca świadomość ekologiczna oraz zmiana przepisów prawa dot. darmowych toreb foliowych sprawiły, że torby płócienne stały się bardzo popularne.
Torba na zakupy ma podobne zalety jak torba na laptopa. Dodatkowo używana jest w dużych sklepach i centrach handlowych, czyli miejscach w których zawsze jest dużo ludzi. Dlatego gadżet ten na pewno nie zostanie niezauważony.
Gadżet reklamowy nr 3: czapka lub czapeczka
Kolejnym przykładem ciekawego gadżetu reklamowego dla pracowników jest czapka z daszkiem lub czapka zimowa. Dla wielu osób jest to nieodzowny element stroju. Nie wyobrażają sobie zimy bez ciepłej wełnianej czapki. Nie wyobrażają sobie lata bez czapeczki z daszkiem chroniącej przed słońcem.
Czapki z daszkiem lub czapeczki są oczywiście tylko przykładem. Jako gadżety reklamowe może być także wykorzystywana inna odzież, np. koszulki lub kurtki przeciwdeszczowe. Może to także być odzież sportowa. Jedynym ograniczeniem dla kreatywnego marketera jest jego wyobraźnia.
Upominek jako element systemu motywacyjnego
Na koniec kilka słów o dodatkowej korzyści wynikającej z wręczania gadżetów reklamowych pracownikom. Badania satysfakcji pracowników pokazują, że przydatne upominki są przez pracowników bardzo lubiane. Że budują ich relację z pracodawcą i powodują wzrost motywacji do wykonywania zadań służbowych. Dlatego gadżety reklamowe warto włączyć do działających w firmie systemów motywacyjnych. Skorzystają na tym obie strony – firma i pracownik.
Jednak warto pamiętać o podstawowej zasadzie – gadżety reklamowe dla pracowników muszą być produktami wysokiej jakości. W przeciwnym wypadku nie będą spełniać ani funkcji reklamowej ani motywacyjnej. Wylądują na dnie szafy lub w bagażniku samochodu. I nikt z nich nie skorzysta.