Według badania MediaPanel liczba internautów w kwietniu 2022 r. wyniosła 29.9 milionów. Każdego dnia wyszukujemy w sieci informacje, robimy zakupy online i korzystamy z różnego rodzaju usług. Rozwój Internetu ułatwił wszystkim życie oraz w pełni odmienił to, jak postrzegamy handel. Co więcej, widoczność w sieci to także świetny sposób na rozwój swojego biznesu i poprawę jego wizerunku. Jeśli więc prowadzisz własną działalność i chcesz docierać do nowych klientów, powinieneś czym prędzej założyć firmową stronę WWW. O tym, jakie korzyści płyną z posiadania własnej witryny oraz jak powinna wyglądać profesjonalnie wykonana strona internetowa, dowiesz się z treści tego artykułu.
Jakie korzyści płyną z posiadania własnej witryny?
Aby cieszyć się zaletami płynącymi z posiadania własnej witryny oraz w pełni wykorzystać jej potencjał, Twoja strona internetowa powinna zostać przygotowana z myślą o oczekiwaniach odbiorców oraz wymaganiach wyszukiwarek internetowych. Jeśli nie masz odpowiednich umiejętności programistycznych, najlepiej skorzystać z usług profesjonalistów – dzięki temu będziesz miał pewność, że Twoja strona WWW zawiera wszystkie istotne dla niej elementy, jest dopracowana pod kątem SEO, a jej aspekty techniczne są dostosowane do algorytmów Google. To ważne, ponieważ dopracowana strona internetowa:
- jest wizytówką Twojej firmy
- umożliwia stały dostęp do informacji na temat Twoich usług
- ułatwia budowanie relacji z klientami
- jest narzędziem do analizy rynku
- jest świetną platformą do promocji swoich produktów i usług
- działa całą dobę, dzięki czemu możesz zaoszczędzić nie tylko czas, ale też pieniądze
Pamiętaj jednak, że konkurencji na rynku nie brakuje. Jak wynika z raportu przygotowanego w 2021 przez Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości, już 71% małych firm posiada własne strony internetowe. Aby mieć siłę przebicia na rynku, warto wiedzieć zawczasu, co powinna zawierać profesjonalna strona WWW i jakie rozwiązania pomogą jej odnieść sukces w sieci.
Jak powinna wyglądać profesjonalna strona WWW?
Przejdźmy więc do rzeczy. Zanim zdecydujesz się na własną witrynę, dowiedz się, co powinna ona zawierać i jak powinna być zbudowana. Co charakteryzuje strony internetowe odnoszące sukcesy?
- profesjonalny wygląd
Zacznijmy od aspektu wizualnego witryny. To pierwszy krok podczas budowania własnej strony internetowej, a tym samym niezwykle istotny. Musisz wiedzieć, że internauci skanują witrynę już podczas pierwszych sekund interakcji z nią, dlatego projekt graficzny witryny musi być estetyczny i przekonujący. Zadbaj o wybór szablonu dopasowanego do Twojej branży oraz kolorystyki, która się z nią kojarzy.
- przyjazny interfejs
Po określeniu projektu graficznego strony, czas zająć się segregacją elementów i modułów oraz ich rozmieszczeniem na stronie. Internauci cenią sobie minimalizm i porządek, dlatego pogrupuj podstrony w zakładki i umieść je w rozwijanym menu. Nie przesadzaj także z reklamami oraz okienkami pop-up, które skutecznie odstraszają odbiorców.
- intuicyjna nawigacja
Strona internetowa to jednak nie tylko design. Aby użytkownicy chcieli spędzać czas na Twojej witrynie, musisz zadbać o jak najlepszy User Experience (UX), czyli wrażenia, jakie odbiorcy wynoszą po interakcji z daną stroną. Na User Experience wpływa w dużej mierze odpowiednio skonfigurowana nawigacja. Co na nią wpływa?
- komunikaty CTA
Komunikaty CTA (call to action), takie jak ‘’Przejdź dalej’’, ‘’Wejdź tutaj’’, znacznie ułatwiają ścieżkę zakupową klienta i samą nawigację w obrębie witryny.
- nawigacja okruszkowa
Nawigacja okruszkowa (inaczej breadcrumbs) pozwala użytkownikom lepiej zrozumieć to, gdzie aktualnie znajdują się na stronie oraz jak powrócić do poprzednich podstron.
- zakładka FAQ
Warto zadbać także o zakładkę FAQ (Frequently Asked Questions). Dzięki temu Twoi odbiorcy będą w stanie w prosty i szybki sposób poznać odpowiedzi na nurtujące ich pytania.
- wysokiej jakości treści i grafiki
W celu zwiększenia sprzedaży powinieneś zadbać o zawarcie na stronie wyłącznie grafik i treści wysokiej jakości. Starannie wykonane zdjęcia i dobrze napisane teksty mogą być czynnikiem, który zadecyduje o tym, czy wizyta internauty na Twojej witrynie zakończy się oczekiwaną konwersją. Jakie więc powinny być treści na Twojej stronie?
- pisane językiem korzyści
- przejrzyste i czytelne
- wyczerpujące temat
- zgodne z zasadami SEO (powinny zawierać słowa kluczowe)
Pamiętaj także o dodaniu do grafik odpowiednich atrybutów w postaci opisów ALT (alternative text). Dzięki temu pozwalasz Google lepiej zrozumieć tematykę swojej strony, a to z kolei może wpłynąć pozytywnie na jej widoczność w sieci.
- responsywność
Z pozycji internauty z pewnością zauważyłeś, że coraz częściej korzystamy z urządzeń mobilnych, aniżeli z komputerów stacjonarnych lub laptopów. Zastosowanie na swojej witrynie technologii RWD sprawi, że stanie się ona responsywna – automatycznie będzie dopasowywała się do różnego rodzaju urządzeń. Twoi odbiorcy z pewnością to docenią.
- zabezpieczenie certyfikatem SSL
Strony internetowe zabezpieczone certyfikatem SSL nie tylko budzą większe zaufanie wśród odbiorców, ale też są lepiej postrzegane przez wyszukiwarki internetowe. Jeśli chcesz zyskać rekomendację Google, warto zadbać o implementację tego certyfikatu.
Kto powinien stworzyć Twoją witrynę?
Jak sam widzisz, tworzenie strony internetowej to proces wymagający wiedzy z zakresu programowania oraz SEO. Pomimo tego, że istnieją rozwiązania umożliwiające samodzielną budowę własnej witryny, żadne z nich nie jest idealne. Należą do nich kreatory stron WWW oraz platformy CMS (systemy zarządzania treścią). Umożliwiają one wybór szablonu i dostosowywanie pasujących do danej branży modułów.
Jeśli jednak chciałbyś posiadać unikalną i dopasowaną do wymagań Twoich odbiorców stronę internetową, powinieneś zdecydować się na współpracę z agencją marketingową WeNet. Dlaczego? Może ona zaoferować Ci wszystko, czego potrzebujesz – cały zespół specjalistów, którzy stworzą Twoją witrynę od podstaw, zestaw narzędzi do jej obsługi oraz wsparcie dedykowanego opiekuna, który będzie raportował na bieżąco przebieg prac nad projektem. To jednak nie wszystko. Na co jeszcze możesz liczyć?
- domenę i hosting w pakiecie
- zabezpieczenie witryny certyfikatem SSL
- stronę zgodna z wymaganiami SEO
Jeśli jesteś przekonany, to już dziś wejdź na WeNet.pl i zamów bezpłatną wycenę. Współpraca z agencją WeNet to czysta przyjemność, a finalny produkt w postaci strony internetowej pozwoli Twojej firmie zaistnieć w sieci!