Wyjaśniamy proces odzyskiwania długów, pomagając Ci zrozumieć kroki podejmowane w celu pomocy Twojej firmie i odzyskania należnych Ci pieniędzy. Jako przedsiębiorca, ważne jest, abyś otrzymał należną zapłatę od swoich klientów i kontrahentów. Opóźnienia w płatnościach oraz osoby próbujące uniknąć płacenia za towary i usługi mogą być kosztowne dla Twojej firmy i mieć długotrwałe i szkodliwe reperkusje.
Normalne wystawianie faktur
Proces odzyskiwania długów powinien rozpocząć się od normalnego wystawienia faktury swoim klientom. Ty i Twoi klienci powinniście już uzgodnić warunki płatności, więc najlepiej w tym momencie poczekać na potwierdzenie, że otrzymaliście zapłatę.
Ścigaj
Jeśli okaże się, że klient nie zapłacił Ci za fakturę, powinieneś rozpocząć proces jej ścigania. Może to obejmować wysyłanie dodatkowych e-maili lub wykonywanie telefonów, aby grzecznie przypomnieć klientowi, że musi zapłacić za wykonaną dla niego pracę, w przeciwnym razie sytuacja będzie się dalej eskalować. Jeżeli sam wpadłeś w spiralę zadłużenia, zachęcamy do przeglądania https://splatapozyczek.pl/.
Wstrzymanie kredytu
Jednym ze sposobów na skłonienie klienta do zapłaty jest zaprzestanie wykonywania dla niego jakiejkolwiek pracy do czasu, aż zapłaci on swój zaległy dług wobec Ciebie. Jest to czasami określane jako wstrzymanie kredytu lub wstrzymanie administracyjne, w którym praca na koncie zatrzymuje się z powodu braku funduszy.
W wielu przypadkach jest to prawdopodobne rozwiązanie problemu, ponieważ firma może ucierpieć bez usług, które dla niej świadczysz, wyjaśnia witryna https://splatapozyczek.pl/. Jeśli jednak nie przyniesie to rezultatu w postaci otrzymania zapłaty, masz inne możliwości.
Zawiadomienie końcowe
Ostateczne zawiadomienie jest ostatnim elementem korespondencji prawdopodobnie wysłać do klienta, przed rozpoczęciem postępowania sądowego. To podkreśla im, że mają do pewnego terminu, który można zdecydować, do rozliczenia wszelkich długów z tobą, zanim zaczniesz realizować działania prawne przeciwko nim, aby ubiegać się o pieniądze jesteś winien.
Jeśli to ostateczne zawiadomienie nie widzi klient uregulować wszelkie zaległe płatności z Twojej firmy, a następnie masz różne opcje do wykonania przy rozważaniu działań prawnych.
Działania prawne
Ostatnią deską ratunku jest podjęcie kroków prawnych przeciwko klientowi. Kiedy to nastąpi, masz dwie opcje otwarte dla Ciebie, w zależności od kwoty, którą Twoja firma jest winna:
- Sąd ds. drobnych roszczeń
- Sąd ds. drobnych roszczeń pozwoli obu stronom (tobie i twojemu klientowi) na mediację i osiągnięcie porozumienia. Zazwyczaj oznacza to, że klientowi nakazuje się spłacić wszelkie długi, odsetki i opłaty, które zostały naliczone w wyniku konieczności podjęcia działań prawnych.
Windykacja należności
Inną opcją prawną jest zaciągnąć agencję windykacyjną. To może być osoba trzecia, która łączy się w Twoim imieniu, lub pomaga egzekwować wszelkie decyzje podjęte w sądzie. Na przykład, jeśli klient nie jest w stanie zapłacić zaległą sumę, może to prowadzić do postępowania upadłościowego i komorników nazywa się w celu odzyskania aktywów.
Materiał partnera